طالبان طی هفتهی جاری ۲۸ تن را به اتهامهای مختلف در ولایتهای کابل و زابل شلاق زدند.
رخشانه: اين افراد به اتهامهای خرید و فروش و قاچاق مشروبات الکلی و تابلیتهای نشهآور، دزدی و رابطهی جنسی بین دو مرد در این دو ولسوالی شلاق زده شدند.
یکشنبه (۲۴ حوت) ۲۱ تن به اتهامهای خرید و فروش و قاچاق مشروبات الکلی و تابلیتهای نشهآور در کابل، بین ۱۰ تا ۳۹ ضربه شلاق زده شدند.
این افراد بر اساس فيصلهی دادگاه به هفت ماه تا چهار سال حبس تنفيذی نیز محکوم شدهاند.
دوشنبه (۲۵ حوت) هفت تن به اتهامهای دزدی و رابطهی جنسی بین دو مرد در ولسوالی شاهجوی ولایت زابل، در ملاءعام بین ۲۰ تا ۳۰ ضربه شلاق زده شدند.
این افراد بر اساس فيصلهی دادگاه به هشت ماه تا سه سال حبس تنفيذی نیز محکوم شدهاند.
طالبان هفتهی پیش ۵۰ تن بهشمول هفت زن را به اتهامهای مختلف در نُه ولایت در ملاءعام شلاق زدند.
با آنکه سازمانهای حقوق بشری و فعالان حقوق بشر مجازات بدنی افراد در ملاءعام را خلاف اصول انسانی دانسته و آن را محکوم کردهاند؛ اما طالبان طی حدود پنج سال حاکمیت خود صدها تن بهشمول زنان را در ملاءعام شلاق زده و دستکم ۱۲ تن را طی این مدت اعدام کردهاند.

